Sturm der Hiebe 01.06. & 02.06

Ostwestfalen Blood Bowl Liga (OWLBBL)

Die Ostwestfalen Blood Bowl Liga ist die Tabletop Blood Bowl Liga im Bereich Ostwestfalen

Ablauf

  • Ein Spieltag geht einen Monat
  • Es Gibt 10 Spieltage (von Januar bis Oktober)
  • Ins 1/4 Finale kommen alle Gruppenersten
  • Die 4 Besten vom Rest spielen in der Wildcard-Round einem K.O.-Spiel um die letzten 2 Plätze im 1/4 Finale

Wenn es mal etwas länger dauert...

  • Wir werden auf kein Spiel warten
  • Spiele die im März sind können ab März gespielt werden
  • Natürlich können die Spiele nachgeholt werden
  • Auf die Tabelle nehmen alle Spiele Einfluss, die bis 31.10.2019 gespielt wurden

Dokumentation

Wenn ihr ein Spiel gemacht habt benötige ich den Spielbericht. Bitte sendet den Bericht dann einfach per Mail oder PN an mich.

Regeln der Sasion 2019

  • Siege geben 3 Punkte, Unentschieden 1 Punkt, Niederlagen 0 Punkte
  • Erster Tie-Break sind die NET TDs, der Zweite sind Net CASs
  • Wir spielen nach den Regeln von 2016
  • Deathzone 1+2 (Almanach)
  • Alle Teams aus der NAF-Team-Lists
  • Und die Spike Magazine 1-4
  • Bei Neuerscheinungen sind diese (wenn nicht anders entscheiden wird) erst im Folgemonaten offiziell. (z.B. im März kommt ein neues Spike dann ist es ab Spieltag 4 (April) einsetzbar.)
  • Keine optionale Regeln, keine Karten.
  • Der piling on/zerquetschen Skill wird wie im Buch angewandt und kostet einen Re-Roll

Zusätlich wird der Alte Zauberer zugelassen:

0-1 CRP WIZARD:

A team may hire a Wizard to help your team during the match for 150,000 gold pieces. Once per game, the Wizard is allowed to cast either a Fireball spell or a Lightning Bolt spell. Wizards may only cast spells at the start of the turn for the team that induced him before any player performs an Action or immediately after the turn of the team that induced him has ended even if it ended with a turnover.

LIGHTNING BOLT

Pick a standing player anywhere on the pitch, and roll one dice. If the score is a 2 or higher, then he has been hit by the lightning bolt. If the roll is a 1 then he manages to dodge out of the way. A player hit by a lightning bolt is Knocked Down and must make an Armour roll (and possible Injury as well) as if hit by a player with the Mighty Blow skill.

FIREBALL

Choose a target square anywhere on the pitch. Roll one dice to hit each standing player (from either team) that is either in the target square or a square adjacent to it. If the ‘to hit’ roll is a 4 or more then the target is Knocked Down. If it is a 3 or less he manages to dodge the fireball’s blast. Make an Armour roll (and possible Injury as well) for any player that is Knocked Down as if they had been Knocked Down by a player with the Mighty Blow skill.

If a player on the moving team is Knocked Down by a fireball, then the moving team does not suffer a turnover unless the player was carrying the ball at the time.